MASAŻ - RELAKSACYJNY, LECZNICZY, SPORTOWY

Zakres usług

MASAŻ RELAKSACYJNY

Natłok obowiązków, hałas, stres, nieustający brak czasu? Dzieci, które potrzebują uwagi? Praca, w której wszystko musi być zrobione na już. Znasz to?

Oczywiście. Każdy z nas przecież tego doświadcza na co dzień. Duża ilość obowiązków. To wszystko powoduje stres, zmęczenie, chęć ucieczki.

A gdyby tak na chwilę się zatrzymać? Położyć się wygodnie, odprężyć i zrelaksować? Po prostu zamknąć oczy i nie myśleć o niczym?

Co to jest masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny to idealny sposób na zmęczenie zarówno fizyczne, jak i psychiczne. Szybkie tempo życia, codzienne troski i problemy, ciągłe napięcie- wszystko to sprawia, że czujemy się przemęczeni i pozbawieni energii. Masaż relaksacyjny pozwala odpocząć i oderwać się od codziennych problemów, wyeliminować dolegliwości bólowe oraz zwiększone napięcie mięśniowe.

Masaż relaksacyjny przeniesie Cię w inny wymiar relaksu. Wolne, rytmiczne ruchy głaskania, relaksacyjna muzyka, woń olejków i światło świec rozluźnią Twoje ciało i ukoją zmysły. Podczas masażu dojdzie do przyjemnego ocieplenia tkanek, spięte i obolałe ciało odczuje ulgę, a Ty odstresujesz się i wyciszysz.

Dla kogo przeznaczony jest masaż relaksacyjny?

Masaż relaksacyjny jest szczególnie polecany osobom, które na co dzień żyją w biegu i sytuacjach stresowych, przez co mięśnie są w przewlekłym napięciu. Usztywnienie w wyniku oddziaływania chronicznego stresu wpływa niekorzystnie na postawę ciała oraz sposób poruszania się.

Efekty masażu relaksacyjnego:

• normalizacja napięcia przeciążonych lub chronicznie napiętych mięśni,
  • szybsza regeneracja zmęczonych mięśni, usunięcie nadwrażliwości czuciowej i bólu spowodowanego stresem (trigger points),
  • zmniejszenie lub całkowite usunięcie bólu wywołanego dysproporcją w napięciu grup mięśniowych,
  • usunięcie bólu w obrębie głowy i karku spowodowanego nadmiernym napięciem mięśni przykręgosłupowych,
  • przyspieszenie metabolizmu komórkowego,
  • poprawa naturalnych procesów oczyszczających komórek z toksyn,
  • rozluźnienie i zwiększenie elastyczności aparatu więzadłowego,
  • poprawa samopoczucia przez zwiększenie wydzielania endorfin,
  • poprawa wyglądu skóry i ułatwienie skórze oddychania poprzez usuwanie złuszczonego naskórka i wydzieliny gruczołów oraz przyspieszenie przepływu krwi i limfy,
  • rozgrzanie masowanego obszaru ciała,
  • łatwiejsze rozprowadzenie substancji odżywczych po organizmie,
  • przyspieszeniu regeneracji mięśni i stawów po intensywnym treningu.

MASAŻ LECZNICZY

Masaż leczniczy polega na wykorzystywaniu dotyku, bodźców mechanicznych, w celu wywołania uczucia odprężenia i dobrego samopoczucia.

Stosuje się go dla złagodzenia sztywności, napięcia i bólu mięśni (dla rozluźnienia mięśni za mocno napiętych, oraz dla złagodzenia bólu po wysiłku fizycznym), migrenowego i napięciowego bólu głowy oraz bólu lędźwiowo-krzyżowego, dla ogólnego odprężenia, dla przezwyciężenia stresu.

Działanie bezpośrednie pozwala dotlenić komórki, rozszerzyć naczynia krwionośne, przyspieszyć przepływ krwi przez mięśnie, poprawić przemianę materii. To wszystko pobudza układ nerwowy i wpływa na pracę narządów wewnętrznych oraz poszczególnych układów i pomaga w eliminowaniu schorzeń.

Zabieg przebiega na ogół bezboleśnie.

Wskazania do zabiegów masażu leczniczego to:

• stany pourazowe,
  • stłuczenie (48 godzin po urazie),
  • stany po zwichnięciach, skręceniach połączone z urazami więzadeł i torebek stawowych (2-tygodnie po urazie),
  • zmiany zwyrodnieniowo – wytwórcze stawów,
  • choroba zwyrodnieniowa kręgosłupa,
  • stany po unieruchomieniu
    zmiany w narządach ruchu z przeciążenia,
  • choroby kości i stawów przebiegające z przykurczami okołostawowymi,
  • stany po zabiegach chirurgicznych na narządzie ruchu (po wygojeniu się ran),
  • przewlekłe zapalenie stawów, więzadeł i torebek stawowych,
  • zmiany zniekształcające kostno-stawowe,
  • wady wrodzone oraz zaburzenia rozwoju narządu ruchu,
  • zaburzenia ukrwienia skóry,
  • przewlekłe odmrożenia,
  • blizny pourazowe i pozabiegowe,
  • wiotkość skóry,
  • porażenia i niedowłady nerwów obwodowych,
  • zapalenia nerwów,
  • zapalenia splotów nerwowych,
  • lumbago,
  • bóle dyskopatyczne.

MASAŻ SPORTOWY

Podejmując aktywność fizyczną czy to w formie profesjonalnej czy rekreacyjnej– stawiamy sobie cel. Zakładamy plany treningowe, które mają nas doprowadzić do uzyskania upragnionego efektu . By postępował progres w kondycji, ważnym jest racjonalne zwiększanie obciążeń treningowych.

Nawet umiarkowane obciążenia, którym poddawany jest organizm wymagają tego, byśmy pozwolili ciału odpocząć i zregenerować się, by możliwy był zdrowy dla organizmu progres obciążeń . Istotnym więc elementem treningów jest proces odnowy biologicznej, której najefektywniejszym elementem jest masaż.

Co daje masaż sportowy?

Masaż sportowy pomaga nam w regeneracji zmęczonych mięśni, likwiduje ból powstały podczas treningu, przyśpiesza proces regeneracji i odpoczynku nawet 3-krotnie, wpływa na utrzymanie gibkości, elastyczności a nawet szybkości . Przed startem lub treningiem może być podstawą rozgrzewki (bez ubytków energetycznych dla zawodnika). Pomaga tez w regeneracji psychicznej – rozluźnia, motywuje. Jest efektywnie wykorzystywany w prewencji powstawania urazów, ale także wspomaga proces rehabilitacji gdy dojdzie do uszkodzenia.

Masaż sportowy oddziałuje nie tylko na układ kostno-mięśniowy, ale także na układ nerwowy, krążenia, oddechowy, moczowy. Mechaniczne bodźce rozszerzają naczynia krwionośne, czego wynikiem jest poprawienie ukrwienia całego organizmu, przyśpieszony jest transport tlenu i wydalanie produktów metabolicznych, pobudzony jest także przepływ w naczyniach limfatycznych.

Podczas intensywnego masażu dochodzi do złuszczenia martwej warstwy naskórka, co zwiększa oddychanie skórne, poprzez poprawę pracy gruczołów wydalniczych, które umiejscowione są w skórze. Pozytywnie wpływa to na bardzo ważny proces zachodzący w organizmie- termoregulację. Masaż okolic stawowych powoduje zwiększenie elastyczności tkanek , pobudzenie prioprocepcji (czucia głębokiego) stawu i zwiększenie transportu produktów przemiany materii.

Podczas masażu działając bezpośrednio na mięśnie poprzecznie-prążkowane szkieletowe mamy wpływ na mięśnie gładkie a nawet mięsień sercowy. W zależności od rodzaju masażu możemy obniżyć lub zwiększyć napięcie mięśniowe. Już nawet 5 minutowy masaż (w porównaniu z biernością) zwiększa gotowość zmęczonego mięśnia do pracy nawet 3-krotnie. Masaż dużych grup mięśniowych pozwala zmniejszyć zakwaszenie wysiłkowe organizmu.

Z masażem wiąże się zwiększenie przepływów krwi i limfy w wyniku czego zwiększa się ukrwienie m.in. układu pokarmowego co skutkuje przyśpieszeniem procesów wchłaniania i wydalania, przyśpieszeniem metabolizmu.

Masaż indywidualnie dobrany do potrzeb klienta, rodzaju jego aktywności i osobniczych uwarunkowań jest drogą do sukcesu terapeutycznego.

Wskazania do masażu sportowego:

• profilaktyka urazów,
  • przyspieszenie regeneracji mięśni,
  • zwiększenie elastyczność mięśni,
  • ból potreningowy,
  • uczucie zmęczenia (także psychicznego!),
  • przygotowanie do wysiłku,
  • urazy,
  • zwiększone napięcia mięśniowe,
  • zaburzone zakresy ruchów.

Przeciwwskazania do masażu sportowego:

• zapalenie żył,
  • otwarte rany/zmiany dermatologiczne,
  • zwiększona temperatura ciała,
  • stany zapalne stawów/ mięśni,
  • świeże zrosty po załamaniach,
  • świeże urazy – krwawe wylewy o mięśni i stawów (do 3 dni po urazie),
  • nieunormowane nadciśnienie,
  • tętniak,
  • choroba nowotworowa,
  • ciąża,
  • choroba wrzodowa z krwawieniem.