REHABILITACJA SPORTOWCÓW

TERAPIA MANUALNA

Terapia manualna w rehabilitacji jest specjalizacją w dziedzinie fizjoterapii zajmującą się manualnym badaniem i leczeniem pacjentów z dolegliwościami w obrębie układu ruchu (układu nerwowego, mięśniowo-powięziowego i kostnego). Terapeuta zaczyna fizjoterapię od dokładnego zbadania pacjenta i następnie dobiera odpowiednią technikę leczenia.

TERAPIA POWIĘZIOWA

Metoda ta jest doskonałym sposobem pracy dla pacjentów z różnorodnymi dolegliwościami bólowymi narządu ruchu tj: bóle pleców, rwa barkowa i kulszowa, bóle przeciążeniowe mięśni i stawów, ograniczenia ruchomości stawów, stany pourazowe i pooperacyjne, choroby reumatoidalne, itp.

TRENING MEDYCZNY

Jest to forma rehabilitacji ruchowej prowadzonej przez fizjoterapeutę, która poprzedzona jest szczegółowym wywiadem i diagnostyką.

Trening medyczny przeznaczony jest dla osób, które chcą podjąć aktywność fizyczną lub wrócić do niej, ale przebyta kontuzja, ból, czy współtowarzysząca choroba powodują dyskomfort i niepokój.

Cele treningu medycznego:

• zmniejszenie dolegliwości bólowych,
  • poprawa ruchomości stawów,
  • poprawa wytrzymałości, siły i koordynacji,
  • korekcja wad postaw (plecy okrągłe i wklęsłe, kolana koślawe, szpotawe, skoliozy, itp.),
  • profilaktyka urazów,
  • poprawa wytrzymałości chrząstki stawowej, więzadeł, ścięgien i mięśni,
  • wspomaganie terapii w chorobach kardiologicznych, oddechowych, cukrzycy, osteoporozy.

MASAŻ:

• masaż leczniczy – stosuje się go dla złagodzenia sztywności, napięcia i bólu mięśni (dla rozluźnienia mięśni za mocno napiętych, oraz dla złagodzenia bólu po wysiłku fizycznym), migrenowego i napięciowego bólu głowy oraz bólu lędźwiowo-krzyżowego, dla ogólnego odprężenia, dla przezwyciężenia stresu,
  • masaż sportowy – pomaga nam w regeneracji zmęczonych mięśni, likwiduje ból powstały podczas treningu, przyśpiesza proces regeneracji i odpoczynku nawet 3-krotnie, wpływa na utrzymanie gibkości, elastyczności, a nawet szybkości. Przed startem lub treningiem może być podstawą rozgrzewki (bez ubytków energetycznych dla zawodnika). Pomaga tez w regeneracji psychicznej – rozluźnia i motywuje. Jest efektywnie wykorzystywany w prewencji powstawania urazów, ale także wspomaga proces rehabilitacji gdy dojdzie do uszkodzenia.

REWOLUCJA W REHABILITACJI, MEDYCYNIE SPORTOWEJ I ESTETYCZNEJ

Indiba Deep Care