Ból kręgosłupa – przyczyny, objawy i leczenie

Ból kręgosłupa

Ból kręgosłupa to jeden z najczęstszych i powszechnych problemów zdrowotnych spowodowany siedzącym trybem życia, brakiem ruchu, otyłością i chorobami zwyrodnieniowymi.

Jest to przypadłość wymagająca wizyty u lekarza i odpowiedniej diagnostyki. Po wstępnych badaniach lekarz skieruje pacjenta do specjalisty, np. do ortopedy, który zleci właściwą terapię.

bezpłatna konsultacja

BÓL KRĘGOSŁUPA – PRZYCZYNY

Ból potocznie nazywany “bólem krzyża” to jedna z najczęstszych przypadłości ludzi czynnych zawodowo – pracujących przed komputerem lub wykonywujących pracę fizyczną. Powodem powstania bólu kręgosłupa może być np. dźwignięcie ciężkiego przedmiotu, wykonanie gwałtownego ruchu czy też przeciążeniem spowodowany błędnym nawykiem postawy (tzw. zespół posturalny).

Ból kręgosłupa odcinka lędźwiowego wynika najczęściej z pracy w niekorzystnych pozycjach lub nagłego przeciążenia dynamicznego.

DYSKOPATIA ODCINKA LĘDŹWIOWEGO KRĘGOSŁUPA

Bóle kręgosłupa odcinka lędźwiowego najczęściej związane są z dyskopatią i występują u osób pomiędzy 30 a 50 rokiem życia. Dyskopatia może mieć przebieg długotrwały i powodować tzw. rwę kulszową.

ZMIANY ZWYRODNIENIOWE

Najczęściej pojawiają się z wiekiem u osób pomiędzy 50 a 60 rokiem życia. Przyczyną może być mniejsza aktywność fizyczna i osłabienie mięśni stabilizujących kręgosłup.

Leczenie zmian zwyrodnieniowych opiera się głównie na rehabilitacji ruchowej oraz konieczności wprowadzenia zmian w codziennym funkcjonowaniu.

BÓL KRĘGOSŁUPA SZYJNEGO

Ból kręgosłupa szyjnego jest drugą najczęściej występującą dolegliwością kręgosłupa. Ma on związek z długotrwałym przebywaniem w pozycji statycznej gdzie kręgosłup jest w nieprawidłowej pozycji, a także z brakiem aktywności fizycznej.

LECZENIE BÓLU KRĘGOSŁUPA

Leczenie jest najczęściej długotrwałym i złożonym procesem. Oparte jest na terapii uzależnionej od charakteru dolegliwości oraz ich przyczyn.

Jedną z metod leczenia jest masaż leczniczy, którego zadaniem jest pobudzenie krążenia i rozluźnienie napiętych mięśni. Pomocna będzie także terapia manualna, która jest główną metodą leczenia tego typu schorzeń. Metoda ta jest bardzo skuteczna, ponieważ zwalcza nie tylko objawy, ale też przyczyny powstawania bólu.

W zależności od przyczyn powstawania bólu nasi doświadczeni fizjoterapeuci dobiorą odpowiednią technikę leczenia.

Ból kręgosłupa

Oxygen Rehabilitacja Warszawa Ursus.

Umów się na bezpłatną konsultację z naszym fizjoterapeutą.

W trakcie konsultacji z fizjoterapeutą dowiecie się Państwo:

• Dlaczego powstają zwyrodnienia kręgosłupa
  • Jak złagodzić ból kręgosłupa
  • Jakie zabiegi rehabilitacyjne na kręgosłup
  • Jak przebiega rehabilitacja kręgosłupa
  • Ile trwa rehabilitacja kręgosłupa
  • Jakie są ćwiczenia na kręgosłup