Skręcenie stawu skokowego – terapia

skręcenie stawu skokowego

Czy słyszeliście już o terapii manualnej z wykorzystaniem Indiba Deep Care? Chcielibyśmy przedstawić Wam zalety tego rewelacyjnego zabiegu na przykładzie Alicji, która trafiła do nas z bardzo poważnym skręceniem stawu skokowego.

Poniżej przedstawiamy korzyści z zabiegu i rehabilitacji z wykorzystaniem urządzenia Indiba w pracy z kontuzją – skręcenie stawu skokowego.

Bezpośrednie korzyści z zastosowania terapii Indiba Deep Care w rehabilitacji to przede wszystkim:

• skrócenie czasu terapii,
  • uzyskanie przeciwbólowego czy przeciwzapalnego efektu,
  • wspomaganie drenażu tkanek oraz zmniejszenie obrzęku ,
  • przyśpieszenie regeneracji na poziomie komórkowym.

Terapia Indiba może zostać zastosowana we wszystkich jednostkach chorobowych i dysfunkcjach narządu ruchu, a połączenie jej z terapią manualną daje spektakularne efekty.

SKRĘCENIE STAWU SKOKOWEGO – REHABILITACJA

CZYTAJ TAKŻE: Indiba Deep Care – nowe możliwości w rehabilitacji

KONTUZJA STAWU

Urazy stawu skokowego to najczęstsze kontuzje przydarzające się sportowcom różnych dyscyplin oraz innym osobom podczas aktywności sportowej lub wykonywania codziennych czynności. Na tego typu kontuzje narażeni jesteśmy codziennie – podczas biegu, chodzenia po nierównym podłożu, w czasie rozgrzewki czy treningu.

Bezpośrednią przyczyną urazu jest niewłaściwe ułożenie stopy do podłoża.

Do najczęstszych kontuzji stawu skokowego zaliczamy:

• złamanie,
  • skręcenie,
  • zwichnięcie.

URAZY – ZWICHNIĘCIE CZY SKRĘCENIE

Zwichnięcie stawu skokowego to poważna kontuzja. Dochodzi do niej w sytuacji przemieszczenia powierzchni stawowych względem siebie. Towarzyszy temu bardzo często uszkodzenie torebki stawowej, a nawet złamania kości.

Objawami zwichnięcia kostki są:

• duży ból kostki, także podczas próby poruszania nią,
  • powiększająca się opuchlizna,
  • zmiany wyglądu stawu i zasinienie.

Skręcenie kostki to uraz skrętny stawu skokowego. Dochodzi do niego w sytuacji kiedy przekroczony zostanie fizjologiczny zakres ruchu tego stawu z jednoczesnym uszkodzeniem tkanek miękkich: torebki stawowej lub więzadła.

Wyróżniamy skręcenia boczne i zewnętrzne. Urazy określa się w trzystopniowej skali:

• Naciągnięcie więzadła (bez przerwania) – towarzyszy mu nieduży obrzęk i łagodny ból
  • Naderwanie więzadła – występuje ból, niestabilność stawu i obrzęk, może pojawić się opuchlizna
  • Zerwanie więzadeł – towarzyszy mu bardzo silny obrzęk stawu oraz ból. Staw jest całkowicie niestabilny.

LECZENIE URAZÓW STAWU SKOKOWEGO

Urazy stawu skokowego (kostki) wymagają zazwyczaj interwencji lekarskiej. Po jej uzyskaniu niezbędna jest rehabilitacja stawu skokowego, która przyspieszy proces rekonwalescencji i powrót do pełnej sprawności stawu.

REHABILITACJA PO SKRĘCENIU KOSTKI

W większości przypadków po urazie skręcenia stawu skokowego należy przejść fizjoterapię. Po poważniejszych urazach zalecana jest rehabilitacja stawu, która pozwoli przywrócić pełną funkcję stopy.

W czasie zabiegów fizjoterapeuta zaprezentuje ćwiczenia na staw skokowy, które wpłyną na poprawę głębokiego czucia i ogólną stabilizację zmniejszając tym samym ryzyko ponownego urazu tego stawu.

Należy pamiętać, że staw skokowy po urazie będzie w przyszłości bardziej podatny na kolejne kontuzje. Dlatego należy bezwarunkowo stosować się do zaleceń lekarzy i fizjoterapeutów oraz dbać o profilaktykę przeciwurazową.

Oxygen Rehabilitacja – Warszawa Ursus | Zabiegi rehabilitacyjne w Twojej okolicy.